Android Q Beta 2 uppdaterar gestfältet i iPhone X-stil
Nyligen uppdaterad min Google Pixel första generationtill Android Q Beta 2. Funktionerna för Android Q Beta 2 inkluderar navigationsgest för iPhone X-stil, nya volyminställningar visas, medieaviseringar visar en förloppsindikator, bubblaaviseringar, svepåtgärder för meddelanden, dela skärmdump, ny batteriikon och mer. Men i den här handledningen visar jag dig hur du använder Android Q Beta 2-uppdateringar iPhone X-stil gestfält på Google Pixel-enheter.
Med den här nya Android Q Beta 2-gestennavigeringskontroll, kan du enkelt svepa mellan appar precis som iPhone X-gest. På Google Pixel- och Pixel XL-enheter måste du slå på svep uppåt på hemknappen i din enhet. Kontrollera Android Q Beta 2-uppdateringar iPhone X-stil gestfält.
Du kanske gillar det här:
Så här installerar du Android Q Beta 1 på alla Pixel-enheter
Android Q Beta 2-funktioner
Så här ändrar du appplaceringsbehörighet i Android Q
Android Q Beta 2 uppdaterar gestfältet i iPhone X-stil
Du kan aktivera gestnavigering i Google Pixel och Pixel XL med inställningarna nedan.
Steg 1: Svep ned aviseringspanelen från toppen av skärmen och tryck på Kugghjul för inställningar
Steg 2: Bläddra ner till Systemet och tryck på den
Steg 3: Knacka Gester
Du kan se flera gester som svep fingeravtryck för aviseringar, hoppa till kamera, vänd kamera, svep uppåt på hemknappen, dubbeltryck för att kontrollera telefonen, lyft för att kontrollera telefonen och förhindra ringning.
Steg 4: Knacka Svep uppåt på hemknappen
Steg 5: Sätta på Svep uppåt på hemknappen växla
Du kan se pillerikonen på Google Pixel-navigeringsfältet istället för knappen bakåt, hem och senaste appar.
Steg 6: Nu öppna valfri app i din hela Pixel-körning av Android Q Beta 2-uppdateringen
Steg 7: Bara svep åt höger eller vänster sida från pillerikonen för att snabbt växla mellan appar på Android Q 10
Denna Android Q Beta 2 iPhone X-stil gest är till hjälp för att snabbt växla mellan app jämfört med Android 9 Pie OS.
Och det är allt. Jag hoppas att detta tips är användbart för Android Q Beta 2 uppdaterar iPhone X-stil gestfält. Om du har några frågor, berätta för oss i kommentarfältet nedan. Håll kontakten med oss för senaste uppdateringar.